OPEN SCIENCE 

Publikationen, Konferenzbeiträge, Whitepaper, Service Communities, führende Webseiten & Young Talent Arbeiten

Mit Anwendung der unten aufgeführten links erhalten Sie ausschliesslich das Leserecht bzgl. der Beiträge; Sie erklären sich damit einverstanden keinerlei Veränderungen, Kopien, Verteilungen (via. Mail) ohne Zustimmung des IfSD bzw. der Rechteinhaber vorzunehmen.

By using the links listed below, you exclusively receive the right to read the contributions; you agree not to make any changes, copies or distributions (via e-mail) without express permission of the IfSD or the rights holders.



Weiß, P., Warg, M., & Zolnowski, A. (2022). Mastering Digital Transformation with Service Dominant Architecture. In A. Petrillo, F. De Felice, M. V. Achim, & N. Mirza (Eds.), Digital Transformation. IntechOpen. https://doi.org/10.5772/intechopen.

Weiss, P., Warg, M., Zolnowski, A. (2022). Mastering Digital Transformation with Service Dominant Architecture.pdf


Warg, M., Hans, S. (2021): How to Overcome Organizational Inertia by Shaping Institutions and Value Propositions: an Analysis of the Impact of Service-Catalogs, 31.st RESER Conference, Fraunhofer IAO, Heilbronn, 2021 in: The Disruptive Role of Data, AI and Ecosystems in Services, Conference Proceedings of 31th RESER Conference, Bienzeisler, B., Peters, K., Schletz, A..

Warg, M., Hans, S. (2021)._How_to_overcome_Organizational_Inertia.pdf

Der Beitrag beginnt auf S.61 in der folgenden pdf Datei.

RESER FAU Publikationen 2021.pdf

 















Warg M., Deetjen U. (2021): Why co-creation in service ecosystems needs an architectural view. 30 th. RESER International Congress & COVAL Conference, Alcalá, January 21.-22.2021

Why co-creation in service ecosystems needs an architectural view.pdf





From Product Organization to Platform Organization - Observations of Organizational Development in the Insurance Industry

Gewinner des Best Paper Award of The Naples Forum on Service 2019: Award of The International Society of Service Innovation Professionals (ISSIP)















Naples Forum 2019 - Book of Abstracts.pdf 

From Product Organization to Platform Organization.pdf 












Building Systems of Engagement to overcome the challenges of digital transformation

Building Systems of Engagement.pdf

Building Systems of Engagement Naples 2019 Präsentation.pdf





Service schlägt Produkt

Die Service-dominierte Logik erklärt den Paradigmenwechsel erfolgreicher Geschäftsmodelle von der Güter- zur Servicedominanz

 


Becoming a Platform Organization: How Incumbent Companies Stay Competetive

Die Verbindung mit Plattformen ermöglicht tradierten Unternehmen Schnelligkeit, Offenheit und Agilität

Cutter_Business_Technology_Journal_Platform-Organization_12-18.pdf


Wie sieht die Plattform der Zukunft aus?

Der Beitrag skizziert die Merkmale und Funktionsweisen erfolgreicher Service Plattformen

CIO_Service_Plattform_der_Zukunft_2017.pdf


Foundation Paper: Service Dominierte Architektur        

Whitepaper zur Idee der SDA von Markus Warg 

SDA_Whitepaper_27.11.2015.pdf


Service Dominierte Architektur

Kernkomponente digitaler Transformation, in: Zeitschrift Für Versicherungswesen, 12.2016, S.391-395

ZfV_2016.pdf 


Let´s Get Digital - Beitrag im Cutter Journal

Lets get digital. Cutter Journal, 9 2017 .pdf 


Service Dominant Architecture based on S-D Logic 

RESER Konferenz, Neapel 2016

RESER_2016.pdf 

 

Ressourcendichte und Ressourcen-Orchestrierung 

 Strategieinput für die digitale Transformation; zwei Beiträge auf der weltweit größten Service Science Konferenz HICSS 2018 auf Hawaii

https://scholarspace.manoa.hawaii.edu/bitstream/10125/50018/1/paper0131.pdf 

https://scholarspace.manoa.hawaii.edu/bitstream/10125/50091/1/paper0204.pdf 


Platform based Strategies and Innovation 

Beitrag auf der Konferenz QUIS in Porto

QUIS_2017.pdf

 

Foundations of Organizational Development - a Resource-based Perspective

Organisationsentwicklung als Verbesserung der Fähigkeit zur Nutzung von Ressourcen


Whitepaper Definition Service Platforms

Service Plattformen verbinden Akteure und bündeln Ressourcen bei deren Gebrauch Wert entsteht

 Definition_of_Service-Platforms_whitepaper_2018.pdf



Plattform Organisation 

Ideen zur Beschleunigung der Organisationsentwicklung

HICSS_Ignite-talk_Markus_Warg_D_2019.pdf

HICSS_E_Ignite-talk_Markus_Warg_2019.pdf



ISSIP

The International Society of Service Innovation Professionals, ISSIP (pronounced iZip),  is a professional association co-founded by IBM, Cisco, HP and several Universities with a mission to promote Service Innovation for our interconnected world.

http://www.issip.org

 


SERVICE SCIENCE

 

Community Site for Service Science Education and Research

 http://service-science.info